Party party on friday

En tysk tipsade om en kladkedja som heter "tk maxx". Han sade att han spenderade 130 pund pa hans forsta besok dar. Tk maxx ar en outlet - kedja dvs. de saljer "utgangna" klader, forra arets kollektioner o annat for ett valdigt bra pris. Jag visste ungefar vart det lag men kunde inte hitta dit sa da gar jag fram till en "trevlig" vakt och fragar:

"Excuse me"

"What matey?" (han sager det lite drygt och med konstig dialekt)

"Do you know where tk maxx is located?"

"Yes i do matey" (Har forvantar jag mig att han nu ska tala om for mig hur jag hittar dit).

*tystnad i ca 5 laaaanga sekunder*

"Ok? So could you show me the way?!?"

"Yeah! Its straight ahead and then left. OR you could walk with me (Han borjar ga at motsatt hall).

"Ehh?, ok thank you bye!" (Undrar vad han menade med "you could walk with me" En vakt vill val inte ha nagon bredvid sig nar han gar rundor?


Aja, hittade stallet dar han sade att det lag och kopte 3 snygga t-shirts + de grymmaste shorts jag nansin sett! Allt for under 500-lappen! Bra stalle det dar!

I fredags drog vi ut ett gang pa 6 pers fran vart hostel. Jag hade tidigare under dagen pratat med en kille i stan som delar ut "flyers" for en klubb. Han berattade om klubben och gav mig en flyer. Klubben heter "Propaganda" och de haller tillstallningen pa ett stalle som heter "Gatecrasher". Och ja - den var RIKTIGT fet, berattar mer langre fram i bloggen.

I Birmingham finns det 2 storre omraden centrala for all uteliv: "The Arcadian" och "Broad Street". Denna Gaterasher som vi skulle till ligger vid Broad street men vi ville aven kolla in Arcadian -distriktet sa vi drog dit forst.
Staller du dig i mitten pa Arcadian sa har du klubbar och pubar runtomkring dig i en cirkel. Totalt sakert 30 pa omradet. Riktigt haftigt stalle och billig dricka overallt! (2 pund for shottar och drinkar. 2-3 for ol)
Vi gar till den klubben med mest folk i och kommer snabbt fram i kon. Da sager vakterna: "5 pounds each". Eftersom vi bara skulle forkroka pa stallet och sedan dra vidare till storre klubben, sa var vi inte sa pigga pa att betala intrade. Vi tar nagra steg bak och pratar ihop oss om vilket stalle vi nu ska prova pa. Da kommer en kille fram som jobbar pa klubben:

"Dont you guys wanna pay?"

"No"

Da tar han fram VIP-kort och langar fram till oss alla! Tank om de skulle gora sa aven i Sverige..

Klubben var i ovrigt riktigt nice, inte sa jattestor (typ 300-400 pers). En cool grej var att de hade en kille som spelade bongotrummor(!) till flera av latarna de spelade. Det lat riktigt bra i vissa latar. For er som vet t.ex. i house -laten "Show me love".

Vi drog vidare vid 23-tiden och befann oss snart pa "Gatecrasher". Ojojoj, har kan vi snacka om KLUBB! Aven grabbarna fran Paris (som varit pa flera stora klubbar dar)  var riktigt imponerade! Det fanns 3 dansgolv och ca 3000 personer (enligt arrangorerna sjalva). Fanns aven 2 rum med sangar for de som ville ta en liten "powernap" (Dock gjorde inte jag det Maria, om du laser detta. Vi vet bada varfor ;)
Pa storsta dansgolvet hade de 4 megastora storbildsskarmar pa vaggarna och nar de korde "Wonderwall" precis innan stangning, och spelade musikvideon pa skarmarna, och 1000 pers sjong med, sa fick jag rysningar genom hela kroppen. Kommer aldrig glomma den stunden.

Nar de hade stangt promenerade vi hem i kylan. Det blaste och regnade som bara den. Ungefar halvvags till vart hostel springer vi pa ett glatt gang ungdomar och borjar prata med dem. En av dem flippar totalt och tar sig ett dopp i en narliggande fontan! Min roomey fran Australien tog en rad harliga bilder pa denna tjej "Patsy", som forhoppningsvis snart ligger uppe pa facebook. Patsy sjalv lar ligga pa sjukstugan nu med en fet forkylning.

I ovrigt har jag upptackt att folk alltid ska se sa jakla allvarliga ut i detta land! Forsta dagen pratade jag med en spansk tjej pa hostellet och nar hon fick veta att jag kommer fran sverige sade hon att hon gillar sverige for att manniskorna alltid har ett leende pa lapparna, precis som spanjorer. Jag tankte forst att det lat lite konstigt men faktum ar att i sverige far man oftare ett leende, t.ex. nar man fragar om vagen eller nat. Har ror man inte en min. Dessutom ar folk ratt daliga pa att se en i ogonen nar de talar med en. Aven i butiker(!) har jag blivit bemott utan ogonkontakt ca. 5 ganger = 5 ganger for mycket. Kanske inte ska dra for stora slutsatser av det, kan ju vara slumpen men anda..

En trakig sak med att bo pa hostel ar att sa fort man lar kanna nagon lite battre sa blir det till att saga "Goodbye". Manga stannar inte har langre an i nagra dagar och anvander Birmingham mest som ett vilostalle under sin resa genom Storbritannien. Men nu vet jag iaf. vilka jag ska ringa nar jag far for mig att besoka Quebec, Paris, Sydney och Hamburg =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0