Forsta utekvallen och en vaska.

Igar var det onsdag och da blev det ut o dricka lite gott. Lart kanna en skon kille fran Sydney och nagra kanadicker + tyskar lite battre. Aven nagra finnar som bor har vilket var lite kul. Sa vi blev ett gang pa 1 australiensare, 2 finnar, 2 kanadicker, 2 tyskar, 1 skum belgare och en annu skummare svensk/finsk ung man i 22-arsaldern.

Drog till nan pub forst i centrala Birmingham som hette "The Hill". Det var helt ok, inget markvardigt. Det som var det stora samtalsamnet under kvallen var hur grymt billigt det ar att dricka har! Drinkar for £2! Dock holl jag mig till olen (Guinness of course). Satt dar tills de stangde baren vilket hande ratt tidigt (nan lag i England att man inte far servera alkohol pa pubar efter 23 tydligen. Iaf. inte pa onsdagar). Vi drog vidare till "the party district": Broad street - gatan som nastan enbart fylls av pubar/klubbar. Vi drog in pa forsta basta klubb med lite folk i. Upptackte snart att stallet var valdigt "gaybar" - aktigt utan att for den delen vara en gaybar. Men vi killar blev nypta pa rumpan ett antal ganger (av andra killar). Det som roade mig mest var en snubbe som blev inslappt ikladd endast en morgonrock(!).
 
Nar man sprang pa toaletten sa fanns dar en toalettvard som, direkt nar man kom ut, sprutade en massa tval i ens hander! Jaha, allt for hygienen..  Senare under kvallen (nar han sprutat ner mig for fjarde gangen) fragade han mig:

 "Are you a good man"

"Yes, good I am"

"Then put 1 pound here" (pekar pa en liten platta pa bordet framfor honom).

Da borjade jag fraga om de 30 olika parfymerna han hade pa bordet framfor sig. Han berattar att de ar till for gasterna och tar sedan nagon acklig citronsyra och sprejar pa mig. Da ger jag honom en pund och springer darifran.

Vi promenerade sedan hem vid 3-tiden och jag fick fina 6h somn! (Vacktes inte en enda gang av snarkaren i rummet. Det gjorde flera andra daremot och en fransman sager varje dag vid minst 5 tillfallen "I will kill him soon. Because he disturbs and i have to work tomorrow". Skon snubbe i ovrigt, spoade mig nyss pa Pes 2008 (fotbollsspel).

Idag sprang jag runt pa de olika shoppingcentren och jaklar vad allt ar billigt! Standardpris for Jeans ar £10 och snyggare t-shirts £4-5! Fick varsta beslutsangesten for jag kan ju inte kopa allt, sa det slutade med att jag inte kopte annat forutom en vaska som jag ska packa alla mina klader i. Men nu vet jag iaf. vad jag ska kopa for klader imorgon sa dagens "5h ickeshopping" var anda ett steg mot ratt riktning!

Nar jag akte hit hade jag med mig en valdigt liten handvaska med endast 1 t-shirt och 1 par kalsonger i, samt nagra bocker och tandborste. Min plan var att kopa en vaska harifran och fylla med max tillatna 10kg (RyanAirs handbagage limit). Jag har under 2 dagar plojt igenom sakert 60-70 olika vaskor som alla varit antingen for dyra eller for sma/stora. (vaskan for max vara 55cm*40cm*25cm). Idag fann jag antligen en vaska i PERFEKT storlek och bra pris!
Nar jag sedan kommer till mitt rum med min nyinkopta vaska och oppnar vaskan sa hoppar det ut en gigantisk sovsack ur den! Markte inte detta i butiken da jag antog att vaskan var fylld med en massa gummi eller annat skit bara for att visa hur mycket plats den tar. Sovsacken kommer jag omojligtvis kunna ta med till Sverige sa da undrar man ju hur mycket jag nu betalt for sjalva vaskan och hur mycket for sovsacken(?). Totalt gick det pa £17 sa det ar inga jattesummor, men anda!

Nu har vardarna pa mitt hostel gjort i ordning lite tacos at oss. See you later!




Kommentarer
Postat av: Abbas

Hahah thats gay dawg!

Haffa T-Shirts åt mig fool!

2009-05-14 @ 23:48:58
URL: http://badassoftheweek.com
Postat av: Björn

Gillar att du kallar handbagage för "liten handväska"

Patricias nästa Paavo!! :)

2009-05-17 @ 18:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0