...and som partying on saturday too

Dagen borjade pa ett bra satt da jag lyckades bli av med min onodiga sovsack. En tysk kopte den for 10 pund vilket var nice. Dock var det en bra deal aven for honom eftersom jag projsat 17 pund for sovsacken+vaskan.

Smatt bakis gick jag ivag till stan for att kopa mig lite frukost. Baguetter ar valdigt prisvarda har da man kan kopa en baguette med bra innehall for £1-1,5 vilket jag ocksa gjorde. Tog en chicken tikka - very tasty!
Nar jag kliver ut ur "baguette world" springer jag pa killen som delade ut flyers for klubben vi var pa natten innan. Han fragar hur det var och jag sager att jag var valdigt nojd med allting. Vi borjar prata om en massa annat i en kvart eller sa och sedan marker han att han maste borja jobba igen:

"Back to work now mate! But hey! Add my FUCKING FACEBOOK!"

Kirk heter killen och han ar nu min forsta "Brummy"-polare.

kl. 20 borjar da antligen Eurovision Song Contest. Endast jag, de 2 finnarna och nagra engelsman som intresserar oss for det. Tyckte att de flesta bidragen sog ratt hart men kommer nog anda kolla nasta ar - som vanligt alltsa. Kul att UK placerade sig hogt uppe vilket medforde glada miner har. Vodkashottar koptes for 2pund.
Ungefar halvvags igenom rostandet drog vi ut ett gang. Det blev "Arcadian -omradet". En av fransmannen kanner nagon som var pa en klubb dar. Pa vagen dit lar jag kanna en kille som jobbar pa hostellet lite battre. Han berattar att han lamnade allt darhemma (Nya Zeeland) och bara akte ivag och fick jobb direkt. Samma sak galler for en annan som jobbar har. Han bodde pa hostellet forst som gast och ville stanna sa han fick borja jobba har istallet! Funkar inte riktigt sa i Sverige med att fa ett jobb..

Nar vi kommer fram delar vi upp oss i 3 gang for att ga in i 3 omgangar. Tydligen kan de vara valdigt harda har i England med att slappa in storre sallskap at gangen. Forst gar de 2 finska tjejerna och 1 kille in. De kommer alla in gratis. Sedan gar jag in med en fransman.

Vakten: "Its 5 pound each"

Jag och fransmannen (Michael) kollar pa varandra och vander om. Han har precis berattat att han absolut inte tanker betala eftersom han kvallen innan gjorde av med nastan 50 pund! Vi gar bakom hornet och inleder en diskussion om vart vi ska ga istallet. Problemet ar att 3 av oss redan kommit in (och de kom in gratis pga. 2 ar tjejer) och vi rakar inte ha deras telefonnummer. Vi knallar runt i en halvtimme for att sedan anda ga in pa stallet och betala de jadrans 5 punden. Nar vi kommer in marker vi att vi + ca 20 andra ar de enda vita manniskorna pa hela stallet(!). Jag finner det hela som valdigt komiskt men det gor inte Michael. Musiken ar inget som jag lyssnar pa heller sa vi drar efter nagra minuter. 1 av oss stannar dock kvar (den enda svarta i ganget). Michael klagar, foga forvanande, valdigt hogt over de bortkastade 5 punden ett antal ganger nar vi promenerar till nasta klubb.

Gar in pa nasta stalle dar det ar riktigt bra drag! Vi dansar och dricker och alla ar glada. Vid 1-tiden star jag pa en plattform lite ovanfor och kollar "ner" pa dansgolvet. Sa ser jag plotsligt 3-4 vakter som star och trangs med folk mitt pa dansgolvet. De lagger sig ovanfor nan och jag undrar lite vad som forsiggar. Forklaringen ser jag ca en halvtimme senare nar vi dansat oss till stallet dar vakterna var. Pa golvet ligger det en hartuss(!) som nagon stackare blivit av med. Det ar inget fakehar heller utan en riktig javla hartuss! Hur den stackars tjejen blev av med haret ar och forblir ett mysterium...

Har under mina 3 utekvallar upptackt att engelsman ar otroligt reserverade pa dansgolvet. Nar mitt sallskap forsokte dansa in oss/bilda ring med andra sa fick vi gang pa gang sura miner och kroppssprak typ "FUCK OFF". Det var en kille som pekade finger at mig i flera minuter bara for att jag pratade med 2 tjejer han var i sallskap med!! Alltsa oskyldigt prat typ "what club should i try next here in Birmingham". Skum situation da man vid varje gang man vander pa huvudet mots av ett finger.. 

Fick ett tips om en klubb som fortfarande har oppet (efter 3.30 da det mesta vanligtvis stanger). Namner det till mitt sallskap. Killen fran Nya Zeeland svarar:

"Thats the place where they beat me up a few days ago"

...vi drar till vart hostel och sover istallet.

Nar jag ringlar in pa rummet ser jag en stor klump pa min sang. Undersoker klumpen lite narmare och upptacker att det ar en spanjor som checkat in under kvallen. Lagger mig i en annan sang istallet. Har pratat lite med de nyankomna och fatt hora att den ena spanjoren (han som tog min sang) varit i Stockholm och gillat staden valdigt mycket. Far lite hemlangtan nar vi pratar om fina Stockholm...

Pokerkvall ikvall vilket precis avslutades. Jag hade otur och blev nast sist. OTUR var ordet..
Vi hade aven en liten Quiz dar ett av huvudamnen var Schlager. Jag skrek av gladje nar varden fragade vilket ar ABBA vann ESC. Synd bara att jag svarade 1973 - ett ar for tidigt.

Imorgon aker de tva finnarna och da ar det plotsligt endast jag och 2 fransman fran vart lilla party -gang. Kanns lite ledsamt givetvis..

Nu haller en galen fransos pa att forsoka lasa vad jag skriver. Later jakligt underhallande faktiskt. Fransman som forsoker tala svenska.

Gonatt nu Sverige!








Kommentarer
Postat av: 'Viktor

Fan vad roligt du skriver Paavo! Riktigt underhållande :)

Ha det fint nu sista dagarna!

2009-05-18 @ 23:27:05
Postat av: Viktor

Fan vad underhållande du skriver Paavo! :)

Ha det bra nu sista dagarna!

(eventuellt så postades det jag just skrev så då blev det lite upprepning här, men det blev nåt fel tror jag)

2009-05-18 @ 23:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0